Wednesday 7 January 2015

9 Kesalahan dalam Merawat Kecantikan



9 Kesalahan dalam Merawat Kecantikan

Terkadang, anda sudah merasa melakukan semua rawatan kecantikan dengan benar. Namun, seringkali, ada beberapa kesalahan yang biasa dilakukan wanita dalam penjagaan kecantikan. Apa saja?

1. Model potongan rambut yang membosankan

Tentu, mempertahankan model potongan rambut selama bertahun-tahun tak tepat. Sebaiknya, lakukan perubahan kecil pada potongan rambut agar penampilan anda lebih segar secara keseluruhan.

2. Kurang tidur

Tidur sangat penting untuk kulit. Selama tidur, enzim-enzim pembaikan bekerja memperbaiki kerosakan, mengurangkan toksin dan mengagihkan nutrisi ke sel-sel tubuh.

3. Terlalu mengelakkan lemak

Kekurangan pengambilan lemak boleh menyebabkan kulit jadi kering, bersisik, dan rambut bercabang. Anda boleh mengambil lemak nabati untuk mendapatkan kulit indah tanpa mengorbankan bentuk tubuh.

4. Lupa bersenam

Sukan tak hanya baik bagi tubuh, tetapi juga membuat kulit berseri kerana peningkatan aliran darah ke seluruh tubuh, termasuk kulit.

5. Mengabaikan kebersihan alat kecantikan

Berus atau span bedak yang kotor akan menumpukkan kuman pada wajah kulit dan menimbulkan jerawat. Bersihkan 2 minggu sekali dengan menggunakan air suam-suam kuku.

6. Salah menggunakan kosmetik

Kebiasaan memakai kosmetik luput, mengambil kosmetik dengan jari, atau memasukkan kembali sisa kosmetik yang berlebihan boleh menyebabkan jerawat dan iritasi kulit. Jadi, buang semua produk yang sudah berubah warna, tekstur dan aroma. Usahakan menyentuh produk dengan menggunakan cotton buds atau kapas. Atau tuangkan sedikit ke telapak tangan, baru kemudian dioleskan ke wajah.

7. Tidur tanpa membersihkan make up

Make up yang tidak dibersihkan boleh menyumbat liang, menimbulkan jerawat, dan iritasi pada mata. Kulit butuh waktu untuk mengemas kini sel-sel. Tetapi kerana liang tersumbat, proses ini menjadi terhambat, sehingga membuat kulit menjadi kusam.

8. Mandi lama dengan air panas

Bunyi yang menyeronokkan, tetapi ini boleh membuat kulit jadi kering. Hadkan waktu mandi hanya selama kurang lebih 3 minit dengan suhu air yang tak terlalu panas. Selalu gunakan pelembab segera selepas mandi untuk mengelakkan kulit jadi kering.

9. Mencalitkan atau menyemburkan minyak wangi di pergelangan tangan

Jika anda mengenakan jam tangan atau gelang, maka wangian akan berbaur dengan bauan dari aksesori anda. Lebih baik, menyembur minyak wangi pada titik denyut nadi di leher, kerana kawasan ini lebih hangat dan akan membantu menyebarkan wangian.


Dapatkan krim ajaib 786 firmax 3

Hubungi :

012-3969017
017-3214917
www.krim786.blogspot.com
facebook : https://www.facebook.com/krim786 












No comments:

Post a Comment